Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam kontek kenal, Salam kontek perdana
dari EOCM 536CR / EOCM 036 WP / 9W2ECS / TDM E-MS
Sudi2kan lah menjadi sahabatku, biar pun tak mengenali pada asalnya, kita tak akan kenal mengenal sekiranya tidak memulakan dahulu.

Sekiranya ada kekurangan dan terkasar bahasa aku mohon ampun dan maaf.
Komen dari anda amatlah di hargai, ikhlas : mdshaari

EXORA OWNERS' CLUB MOTORSPORT ( EOCM )

Penerangnan

Exora Owners' Club Motorsport ( EOCM ) adalah sebuah kelab yang di daftarkan bawah akta Pesuruhjaya Sukan Malaysia ( PJS ) di bawah naungan Kementerian Belia Sukan ( KBS ) pada 05 APRIL 2012. No. Sijil 5337/2012. Yuran keahlian peserta adalah sebanyak RM30.00 bagi keahlian SEUMUR HIDUP, tiada yuran bulanan atau tahunan.

Cara2 menjadi ahli

1.Daftar Ahli Forum | 2.Muat turun Terma dan Syarat serta Borang Keahlian | 3.Lengkapkan Borang Keahlian dan Scan | 4.Penghantaran Borang boleh melalui Sesi Teh Tarik sambil mengenali rakan dan Cip di kawsan ANDA atau boleh juga EMEL kan ke mdshaari.hassan@gmail.com | Saya akan REPLY.

Cari Blog Ini

Ahad, Januari 09, 2011

VS - Voltage Stabilizer ( Stabil Voltage)


Hampir lupa sebelum aku melakukan proses pemasangan BK (bodykits),(tarikh pun tak ingat dah)

Aku dan azhar77 telah pergi ke Unimec Accessories kat Tmn. Equine Puchong berhampiran balai polis dan Jusco.

Aku telah memasang VS - jenis pivot raizin 21000uf pakej sekali dengan grounding cable(wayar warna merah)dengan rege pada masa tu RM170.Aku juga memasang bonet depan dengan sesuatu yang boleh mengurangkan bunyi enjin daripada masuk ke dalam kabin, ianya juga kalis air..(sebelum tu aku pasang  kat kedai Abang yang berharga rm55.00 tapi seperti tiada apa2 perubahan) - jadi pasang yang seperti dalam gambar baru hati rasa puas..hehehe. Aku juga minta Abg Zul (tauke kedai Unimec Accesories) pasangkan CF Sticker kat semua side door. ( total kemua item di atas ialah RM500.00).   



Gambaran Sebenar
Hasilnya memang ok ngauman enjin telah berkurangan dan lampu sedikit terang, manakala audio sound pula semakin best.

Sehinggalah aku terbaca posting dalam EOCM (Exora Owner Club Malaysia), berkenaan VS Kechat. Nilai 180K uf yang sememang mendapat sambutan menggalakkan di kalangan eocm member dan testimoni yang menarik dari mereka yang telah menggunakan VS Kechat ni.
VS KECHAT 180K uf
Apalagi menabung nak membeli sambil aku rekomenkan / promote kepada rakan-rakan...seperti adamsulaiman4868 , aim_seman, sazli nordin, rem80 dan beberapa orang lagi...
Barang baik dan after sales service yang bagus mestilah menjadi keutamaan kita sebagai pembeli atau pengguna....berbaloi-baloi. Jadi tak salahlah kalau aku ingin berkongsi atau puji VS Kechat ni. :)

Dah memang rezeki aku, dengan izin allah aku telah memenagi cabutan bertuah semasa di YEG 2010 EOCM di Summerset Resort, Rompin Pahang. Yang mana hanya 3 VS telah di bawa oleh bang Din. Aku adalah salah seorang di antara mereka yang dapat percuma VS Kechat.

Kedudukan VS yang sesuai bagi Exora
Apalagi terus pasang pada keesokan hari oleh abg din dan aku mencuba VS Kechat semasa balik ke rumah mertua aku di K. Terengganu...pergh mmg menarik dan syok...aku sedikit sebanyak hilang cara pemanduan secara berhemah...asyik nak merembat jer....mana taknya pedal minyak terasa smooth dan pickup semasa di lampu isyarat bertukar kepada HIJAU.

Kepada sesiapa yang berminat boleh mendapatkan VS Kechat di blog ABM @ http://myjimon.blogspot.com/2010/07/vs-kechat-for-exora.html

3 ulasan:

jimon berkata...

Tahniah bro...hehe orang lain kena beli, ko plak dapat luck draw :)

mdshaari berkata...

hihhihi tapi aku nak ucapkan terima kasih pada geng lendat yang memperkenalkan aku kelebihan VS ni..


tuah badan ....

mdshaari berkata...

Seorang lagi member aku yang sudah menggunakan VS Kechat ni. iaitu En. Zuhir yang menggunakan Kia Forte dan feedback dari hasil penggunaan beliau :-

Sebelum ni FC - 9.2 per/100km
Selepas pasang - 7.5 per/100km

kata dari En. Zuhir. Sekian.

Sesiapa yang ingin mengetahui lebih lanjut kelebihan VS Kechat dan feedback dari org yang menggunakannya sila ke blog ABM @ http://myjimon.blogspot.com